Trotsar bruten arm

Igår så gick jag och Fodea en lång PW i värmen och kollade in alla kalvar som går på bete här ute nu. Hon verkade rätt nöjd att äntligen få gå en tur på några veckor och slippa pessoselen i paddocken haha... Halle hade vilodag igår och idag så kom kontrollanten och fixade papprena för registringen. Märkte då att han tagit av sig en framsko så hovslagaren kommer imorgon och slår på den. Frida och jag red ut idag med Fodea och Dulocia, och Fodea blev mer än överlycklig över att få på sig sadel och lindor och få komma ut i skogen. Fick betsla upp henne och ibland så verkade hon förstå att man behövde bromsa i typ kurvor och nerförsbackar. Men vad mer kan man kräva, hon var ju mer än överlycklig!
Imorgon så tänkte jag trimma henne i paddocken och gymnastik över mindre hinder. Förhoppningsvis kan jag rida Halle efter hovslagaren med. Han skulle behöva löshoppas denna vecka med. 
 
Fick även med mig ett tävlingsset ifrån Falsterbo och två huvor, en vadderad och en vanlig. Gagget fick jag på posten idag och utöver det på bilden så köpte jag en brösta och flughuvan på bilden. Även trehundra olika smakprov på foder då jag ska byta då jag det jag använder inte nu ger det resultat jag vill ha. 
 
 

Kommentera här: