Markarbetex2

Fodea fick prova sitt nya gagg idag i paddocken vilket fungerade bra. Med tanke på att hon inte gått på banan på ett bra tag så är hon väldigt fin, dock så kör hon full rejs. Hoppade lite studs och en mindre oxer för att mjukstarta hoppningen och att hon bygger muskler. Hon var riktigt trött efter och tempen låg på 25*. Det är konstigt hur snabbt jag har tappat min kondis, hästarna har ju ändå longerats osv men jag har ju bara kunnat gå med min arm så jag tror jag har mer träningsvärk än vad de har. Iallafall så blev Fodea duschad, fick kyllera och sedan arnikamassage. Du när jag äntligen är hel så ska banne mig hästarna vara hela med.

 
Halle fick skon påslagen nu på kvällen och sedan red jag honom på hack i paddocken då han drog ut vargtänderna för en vecka sen. Vi var inte på samma sida idag och bråket började tom påväg till paddocken då han hellre stod på två ben än alla. Jag kan inte heller säga att han har vilat sig i form då han är så stel i sidorna och oböjlig. Inte blir det bättre av att rida på hack (seriöst hur fan kan man vilja göra det frivilligt?) men efter 20min skrittarbete och bockande över bommar som han tydligen aaaaldrig gått över förut så blev han riktigt fin. Jag tycker ändå inte om hacket alltså, trycker in nosryggen och går inte att leda med... Jaja tre dagar kvar sen kan vi byta över till vanligt igen. 
 

Kommentera här: