Söndag

Idag stod hoppning på schemat för Corall och Natalie. Mindre bana med lägre hinder för att indroducera det för Corall. Det var alltså första gången hon hoppade ett flertal hinder, hon skötte det väldigt bra! Framåtbjudningen har verkligen förbättras och imorgon blir det lugnare markarbete. Jag red henne även lite på slutet och hoppade henne även lite högre. Väldigt trevlig ponny men som måste lära sig vad drivande skänkel är. 
Aiko ,med lite för mycket energi är vad som är nyttigt, fick springa på banan idag. Eller sken med inslag utav rodeokonster. Hindrena stod ju framme vilket såklart var ett måste att hoppa över, helst så högt som möjligt. 
Imorgon kommer hovslagaren till stallet och helga högen ska få manikyr. Skulle behöva åka in mot stan och skaffa lite nya sopkvastar och sånt. 
Hm ikväll har jag även lite att tänka på, sista terminen startar nästa vecka och hästskötarexamen nalkas. Jag har planer i stallväg men måste ta ett beslut om i vilken ände jag ska börja.
Nu ska jag slänga i mig lite mer medicin och försöka kurerar min förkylning med sömn.
Snodde bilden från Natalites blogg -> länk

Kommentera här: