2016

Lördag idag och jag har dragit på mig en rejäl förkylning. Hästarna vilar fortfarande och Aiko har fått lite för mycket energi. Vilket går ut över allt runt omkring henne.... Så nu är hon och Gimli ute till nio varje dag för att hon ska hålla lite bukt på sig själv. 
I onsdags så hämtade vi Natalie och hennes treåring i deras stall. Corall som ponnyn heter ska stå här tom tisdag, de behöver lite tips och hjälp så det passade bra nu när mina vilade. Corall har tappat lite framåtbjudning och därför gick hon inspänd i longering igår för att inse att man kan gå fram till bettet. Idag så red Natalie för mig och vi jobbade med galoppen då hon inte har kunnat gå den i paddocken. La fram galoppbommar, men även galoppbom på volt. 
Imorgon ska vi hoppa lite, men nu ska jag krypa ner i soffan innan det är dags för att ta in mina små troll som tror de är glömda för att dö ute i hagen.
Vrid på huvudet för att se en svettig Fodea
 
I tisdags så fick även fina Educat lämna jordlivet. Det var den finaste morgonen jag har varit med om och skickar stora styrkekramar till fina Mia. Vila i frid <3
 

Kommentera här: