Lördag

Heldag i stallet som vanligt. Stormen gjorde att vi fick rensa hagarna innan utsläpp pga grenar över staketet. Planen var att rida ut på båda idag men blåsten och jakt gjorde att vi red på banan istället. Vi ställde upp lite olika gymnastik övningar i form utav fyra studs, en linje och en serie bestående av travbommar, två studs, två galoppbommar och sedan oxer. Hon skötte sig riktigt bra förutom att hon slår ifrån i galoppen, mot slutet så slutade hon med det och gick riktigt fint där med. Hon blir lite hetsig och min sadel funkar inte alls på henne så fick rida med min unghästsadel som har cutback. Problemet med den är att jag sitter så j*vla dåligt, har varken stöd eller bra sits. Men ska försöka boka in en sadelprovning i veckan.
Aiko reds på banan, är så imponerad utav den hästen somför bara två veckor sen tog de första stegen i galopp med ryttare på ryggen. Studsen var kvar på banan men vi lade ner till bommar som jag hade planen att trava över. Hon tyckte dock det skulle vara roligare att hoppa i galopp så när jag vände upp så försvann rumpan under frambenen och det blev galopp och ben över allt, haha. Man kan ju inte annat än att skratta åt henne. Styrningen blir också bara bättre och hon kan numera gå i galopp på en någorlunda rund volt.
Sedan blev det julpyntning i stallet, idag söndag så har de fått vila och mamma tog stallet. Min kropp funkar inte så hoppas att det bättrar sig tills imorgon. 

Kommentera här: